|
Post by Madjic on Jun 12, 2007 22:16:42 GMT 2
Roc knikte. "Terry heeft gelijk. Maar e moet niet overrompelt worden zoals net. Ze had het wel ineens tegen een hele klas en dat kan ook niet goed gaan."
|
|
|
Post by greenlightning on Jun 12, 2007 22:32:16 GMT 2
Lupin schudde zijn hoofd. 'Dat was mijn schuld. Ik kon niet... toen ik haar naam hoorde.... dit was de eerste keer dat ik mijn dochter zag!' Hij keek Roc wnahopig aan. 'Wat kon ik naders dan met haar praten? Al mijn leven lang vraag ik me af.... Ze heeft mijn ogen.' Opeens glimlachte hij. Tranen blonken in zijn ogen, maar ondanks dat, was zijn glimlach oprecht. 'Ik heb me altijd afgevraagd hoe ze eruit zou zien...' Terry keek de professor aan. 'Zal ik Shirie gaan halen professor?'
|
|
|
Post by Madjic on Jun 12, 2007 22:36:11 GMT 2
"Misschien moet U dat haar vertellen in plaats van zenuwachtig te mompelen. Ik kan me voorstellen dat iemand die zo doet als U net deed niet echt veel.... nou ja zelfvertrouwent heeft. En daar word, meestal onbewust, misbruik van gemaakt." Roc verloor al zijn voorzichtigheid en vergat dat hij het tegen een leraar had.
|
|
|
Post by greenlightning on Jun 12, 2007 22:38:59 GMT 2
Lupin knikte. 'Je hebt gelijk. Maar ergens.... Ze is mijn dochter en ik... ik kan haar niet vertellen waarom, zelfs neit als ik het wilde. Ze... ik weet neit of ze eht zou begrijpen! Ik bedoel... ik ben.. een waardeloze vader.' Hij liet zijn hoofd zakken. Terry knikte, niet om hem gelijk te geven, maar omdat ze haar besluit had genomen. 'Ik ga Shirie halen. Ze zal naar u luisteren!' Ze renden weg en negeerde Lupins verschrikte kreet.
|
|
|
Post by Madjic on Jun 12, 2007 22:41:59 GMT 2
"Nu hebt U dus geen keus meer. Ik vrees dat U niet veel kansen krijgt met haar te praten." ROc woilde nog zeggen dat hij het niet moest verknallen, maar slikte de woorden in. "U moet gewoon zeggen wat U voelt."
|
|
|
Post by greenlightning on Jun 12, 2007 22:45:35 GMT 2
'Wat ik voel...' Lupin sprak zacht. Hij keke op naar Roc. 'Haar zeggen wat ik voel? Wat als ze dat niet begrijpt? Wat als ze dat neit wil horen? Ik bedoel, het klinkt waarschijnlijk zelfs belachelijk...' Hij zuchtte diep.
|
|
|
Post by Madjic on Jun 12, 2007 22:48:15 GMT 2
"Goed, dan zegt u niets en hebt u een van de weinige kansen verspilt. Zo, dat zal een fijn gevoel geven." Zei Roc sarcasties en schdde zijn hoofd. "Wat hebt U te verliezen?!?"
|
|
|
Post by greenlightning on Jun 12, 2007 22:53:31 GMT 2
'Mijn dochter.' Hij keek Roc reecht in de ogen. Misschien was het neit verstandig, mar hij had weinig meer wat hij kon doen. 'Hoe moet ik haar, die ik net voor het eerst heb gezien en die ik nooit ben komen opzoeken, die ik heb verlaten voor haar geboorte, vertellen dat ze het dierbaarste in mijn leven is/ Dat ik meer van haar hou dan van wie of wat dan ook? Hoe kan ik dat haar zeggen? Hoe zou ze me geloven?'
Shirie stond verstijfd. Ze wist dat ze moest ademen, maar haar lichaam leek vergeten te zijn hoe dat moest. Terry stond naast haar en hield haar hand vast, even zwijgend als zij zelf.
|
|
|
Post by Madjic on Jun 12, 2007 22:55:33 GMT 2
"Ze zal U wel moeten geloven... Ik zou niet weten waarom niet. Het klinkt tenminste heel oprecht en eerlijk. En als ze het weet... kan het alleen maar beter worden."
|
|
|
Post by greenlightning on Jun 12, 2007 22:57:56 GMT 2
Lupin knikte, zich net zomin bewist van Shirie en Terry in de deuropening als de anderen. 'Maar toch. Ik hield al van har vanaf haar geboorte! Al daarvoor! Ik wilde zo graag ene kind.. maar toen ik me opeens besefte... dat ik haar zou kunnen vermoorden... met de eerste volle maan... Mijn eigen kind.. hulpeloos en kwetsbaar...' Hij sprak tegen zichzelf. Hij herinnerde de dag van zijn vertrek nog te goed.
Shirie voelde dat haar benen trilden. Hij deed het om mij, schoot het door haar heen, om mij te beschremen...
|
|