|
Post by » Aline. on Dec 1, 2007 19:17:56 GMT 2
'Wat was er dan-' Maar haar zin werd ruw afgekapt. 'Durain! Is dit een kletsuurtje of een les?' Sneeps stem sneerde door het lokaal en Amber keek hem niet aan, maar begon meteen schuldbewust te roeren in haar ketel. 'Nou, kletsuurtje klinkt wel heel aanlokkelijk...' mompelde ze, net zacht genoeg voor Sneep om het niet te horen.
|
|
|
Post by greenlightning on Dec 3, 2007 20:57:05 GMT 2
'Eigenlijk niet. Dit is belagrijker. Noteer voor ons drieen maar meteen een tien, daar zorg ik wel voor, kunnen we dan nu doorgaan?' snauwde Shirie kwaad. Ze wierp Sneep een vernietigende blik toe. Die vernauwde zijn ogen en deed een stap dichterbij. Hij opende zijn mond aar Shirie was hem voor. 'Nee, dat doe ik niet na de les en ik ga ook niet nablijven, je zoet maar een ander.' Ze negerde Sneep verder en keek weer naar Amber en sloeg toen haar ogen neer. 'Het was heel erg. Die man was er de helft van de tijd van overtuigd dat hij Voldemort zelf was -Sneep rilde- en de andere helft van de tijd zat hij te huilen om alles wat hij gedaan ahd toen hij bezeten was. Het was verschrikelijk.'Ze slikte de krop in haar keel weg.
|
|
|
Post by Krista - on Dec 4, 2007 9:30:55 GMT 2
Evan staarde van Shirie naar Sneep en kuchtte zacht maar duidelijk, en roerde zo geconcentreerd dat het niet veel scheelde of de toverdrank was over de randen geklotst.
|
|
|
Post by » Aline. on Dec 4, 2007 20:30:42 GMT 2
Amber keek eerst geschokt van Shirie naar Sneep, ze was er van overtuigd dat hij tenminste een van hen een flinke straf zou geven, maar zodra Shirie weer begon te praten was ze Sneep al bijna vergeten. 'Jeetje. Dat klinkt nogal, ehh - heftig. Kende je die persoon goed? En wat deed hij dan?' vroeg ze.
|
|
|
Post by greenlightning on Dec 4, 2007 21:33:36 GMT 2
Shirie schudde haar hofd, terwijl sneep nog heel zacht zijn hand op haar schodeur legde voor hij vertrok. 'Ik ken hem helemala niet. De man was een wildvreemde. Ik heb later zijn naam op fgezocht. Jonothan Longshift. Hij was een aurer uit de oude garde. Hij is al tien jaar zo.' Ze slikte en verkilde vanbinnen tot op het bot. 'Als hij dacht dat hij Voldemort was, sprak hij over allemaal plannen om mensen te vermoorden en over eidereen die hij al in zijn macht had. Hij schol iedereen uit en bedreeg ze, met een krankzinnige blik in zijn ogen. Als hij dan weer normaal werd, zag je hem verslappen en de tranen in zijn ogen springen. Huilend smeekt ehij dan om genade en vergiffenis. Hij riep namen die me niks zeiden, maarik weet nu dat het onderandere familie en vrienden waren.' Ze zweeg weer. Haar handen lagen nog steeds stil.
|
|
|
Post by » Aline. on Dec 4, 2007 21:37:42 GMT 2
Amber rilde even bij het idee van zulke woede uitbarstingen. 'Jeetje, dat lijkt me echt te freaky. Het ene moment zo gewelddadig, en het andere ineens verdrietig en berouwvol... Maar hij wist dus vanbinnen wel, dat hij bezeten was door Voldemort? Het was niet zo dat die zijn gedachten helemaal overnam?' redeneerde ze. Ze herinnerde zich een woord dat Shirie had genoemd bij de uitleg van wie het was. 'Maar wat is een aurer precies?' vroeg ze, aangezien ze daar eigenlijk nog nooit van had gehoord.
|
|
|
Post by greenlightning on Dec 4, 2007 21:43:01 GMT 2
(schouwer, sorry XD)
Shirie glamlchte flauwtjes. 'Dat is eht engelse woord voor Schouwer. Ik kom er vaak niet op. Ik spreek prima engels, en uitstekend spaans, maar mijn Nederlands wil nog wel eens wankelen. Het was ook eng maar vooral pijnlijk. Hij heeft elk moment geweten wat hij deed, maar heeft er nooit iets aan kunnen doen. VAst zittten in een lichaam.. toekijken hoe jij mensen dingen aan doet, als een marionet... Iets ergers kan ik me neit voorstellen.'
|
|
|
Post by » Aline. on Dec 4, 2007 21:45:33 GMT 2
[Oké, lol xD]
'Echt? Was het echt zo? Ik bedoel, dat hij wel alles kon zien wat hij deed, maar het niet kon stoppen?' Amber slikte even. Dat leek haar pas echt verschrikkelijk. 'Ik bedoel, bezeten zijn is nog tot dáár aan toe, maar je ervan bewust zijn...' Haar blik verplaatste zich naar Evan. 'Heeft Anne dat ook? Of weet je dat niet?' vroeg ze aan hem. Al kende ze Anne nauwelijks, ze wenste niemand zoiets toe, en hoopte dat ze kon helpen.
|
|
|
Post by Krista - on Dec 6, 2007 20:41:48 GMT 2
(joe shoeld read the english versie met horcrux and a silver doe a deer en george met zijn "Holy.. saintlike hahaha" ) Evan zweeg even en keek Amber aan. "Volgens mij weet ze het wel" zei hij nadenkend en bedacht even wat Anne alelmaal had gedaan. Hij wist het niet echt.
|
|
|
Post by greenlightning on Dec 6, 2007 20:45:08 GMT 2
Shirie rilde opnieuw. 'We moeten haar helpen,'fluisterde ze. 'We kunnen haar niet laten veranderen zoals hij is veranderd. Dat wens je toch niemand toe?'
|
|