|
Post by greenlightning on Nov 18, 2007 19:34:20 GMT 2
Shirie kwam zoals altijd te laat het lokaal in wandelen. Ze wilde er zeker van zijn dat Amber er was. Ze wierp een blik op haar nieuwe vriendin en knipoogde, voor ze naar Sneep toe liep en hem haar lefste glimlach gaf. 'Hoei, pa'tje lief. Hoe gaat het met jou vandaag?' Sneep keek op en wierp haar een van zijn vernietigende blikken toe. 'Je bent te laat.' 'Goh, echt?' Shirie keek op haar denkbeeldige horloge en grinnikte. 'Nee hoor, volgens mijn horloge heb ik nog twee minuten voor je me razend en dreigend naar mijn plek stuurt.'
|
|
|
Post by » Aline. on Nov 19, 2007 19:15:01 GMT 2
Amber keek op toen er iemand binnenkwam en grinnikte toen ze Shirie herkende. Ze knipoogde ook even, en vond het een wonder dat ze eens niet degene was die als laatste binnenkwam. Ze was zelfs ronduit op tijd geweest. Ze moest haar best doen om niet in lachen uit te barsten toen ze Shirie tegen Sneep hoorde praten. 'Ja, zelfs nog twee en een halve minuut!' vulde Amber Shirie aan, terwijl ze ook een blik wierp op haar pols, waar bij haar wel echt een horloge aan hing. Niet dat deze het deed. Hij stond al een paar dagen stil, maar uit de macht der gewoonte deed Amber hem iedere ochtend weer om haar pols. 'Of eigenlijk drie uren te vroeg,' zei ze, net zacht genoeg voor Shirie om het te horen, maar zodat Sneep haar niet kon verstaan.
|
|
|
Post by greenlightning on Nov 19, 2007 20:24:59 GMT 2
Sneep wierp een vernietigende blik op Amber en Shirie barstte geluidloos in lachen ut naast hem. Ze streek haar gezicht weer strak toen hij zijn blik weer op haar richtte. 'VErwacht geen speciale behandeling vn mij om wat wij zijn, Ashinta.' Shirie glimlachte opnieuw liefjes naar hem en kwam overeind. 'Dat doe ik ook niet, mijn liefste stiefpa'tje. Ik verwacht een speciale behandeling, gewoon omdat ik ik ben.' Ze zwaaide haar haren naar achter en stapte arrogant richting Amber. 'Doe wat aan je ego,'gromde Snepe, voor hij haar verder negeerde. Shirie stopte even en keek beteuterd om. Met ene grijns ging ze naast Amber zitten. 'Dat is nou zo leuk aan hem. Hij is de enige die me ooit zegt dat ik te arrogant ben.'
|
|
|
Post by » Aline. on Nov 19, 2007 20:29:27 GMT 2
Amber grijnsde breed naar Shirie, en stak haar duim even op. Ze ging even recht zitten toen Sneep hun kant uit keek, maar zodra hij wegkeek zakte ze weer onderuit en keek Shirie weer aan. 'Oh, ik wil het ook nog wel even zeggen hoor. Straks denk je nog dat hij dat alleen zegt om je te pesten,' zei Amber plagerig, terwijl ze haar boek opensloeg op de bladzijde die Sneep noemde.
|
|
|
Post by greenlightning on Nov 19, 2007 20:36:46 GMT 2
Shirie lachte. 'Nee, hij is gewoon de enige die nooit bang is om mijn gevoelens te kwetsen of dat ik boos wordt ofzo. Hij weet dat het wel goed zit tussen ons.' Ze pakte haar boek uit haar tas en sloeg hem open op een willekeurige pagina. 'Wat zal ik vandaag eens maken..'mompelde ze opgewekt.
|
|
|
Post by » Aline. on Nov 19, 2007 20:40:48 GMT 2
'Doe maar die die Sneep opgeeft, maar dan in mijn ketel,' stelde Amber voor. 'Tenminste, als jij goed bent in Toverdranken. Anders schiet ik alsnog niet erg veel op.' Ze grinnikte even. Ze was al nooit een held geweest in Toverdranken, en de aanwezigheid van Sneep maakte het er over het algemeen niet veel beter op. Hij werkte haar nogal op de zenuwen en had altijd opmerkingen over haar toverdranken.
|
|
|
Post by greenlightning on Nov 19, 2007 20:54:33 GMT 2
Shirie lachte en keek haar aan, met een oog dicht. 'Ik zal je deze keer wel helpen. Je verdient wel een tien, omdat we dankzij jou hier ook een elemtel five gaan beginnen!' Ze sleog de juiste pagina open en las het recept door. Ze schudde haar hoofd. 'Veel te eenvoudig. Dit word leuk.' Ze sommeerde wat ingrdeienten en lachte om de gezichten van de leerlingen die waren opgestaan om de spullen te pakken en ze nu langs zagen zweven.
|
|
|
Post by » Aline. on Nov 19, 2007 21:02:50 GMT 2
'Ja, zo kan het ook, hè,' grijnsde Amber toen ze de ingrediënten door de lucht zag vliegen. 'Maar jij verdient ook iets - zonder jou had de Elemental Five helemaal nooit bestaan. Hmm...' Amber deed alsof ze diep nadacht. 'Ik trakteer je wel op een van m'n praatlawine's terwijl je mij een tien bezorgt. Iets beters heb ik toch niet bij me, behalve als je heel geïnteresseerd bent in de Leer der oude Runen, dan kan ik daar nog een stukje uit voorlezen. Dat zijn altijd hele leuke verhaaltjes voor het slapengaan, ik las het m'n kleine broertje altijd voor,' ratelde Amber, terwijl ze zelf nauwelijks wist waar ze het over had. Ze zag het in gedachten voor zich, dat ze Pete aan had voorlezen was, en barstte uit in een lachbui.
|
|
|
Post by greenlightning on Nov 19, 2007 21:09:55 GMT 2
Shirie deed zogenaamd verschrikt een stap achteruit en lachte toen. 'Ik zal jou een tien bezorgen, als je maar over alles behalve shool praat. Vertel me alle roddels van de raafjes. Misschien vertel ik je die van de grifjes nog wel eens, als je eht nog neit wist. En anders heb ik wel leuke verhalen over Joey enzo.'
|
|
|
Post by » Aline. on Nov 19, 2007 21:20:17 GMT 2
'Roddels van de Raafjes? Ja, ik weet het, ik ben dé roddelkoningin hier, maar er is de laatste tijd niet zoveel bijzonders gebeurd. Alhoewel - binnenkort gebeurt er wel weer iets, maar of ik dáár nu zo blij mee moet zijn...' Amber zuchtte even. 'M'n lieve, kleine, stomme broertje komt hier op school. Hij is m'n tweelingbroer, maar we hebben echt zo'n typische haat-liefde verhouding. Ik kan hem soms - eigenlijk meestal - écht niet uitstaan. Toch zou ik het wel erg vinden als hij er niet meer was. Al heb ik geen idee wat ik zou kunnen missen aan die mafketel, maargoed. Hij is echt heel erg, hoor. En Lucy vindt hem nog knap ook! Hoe kan ze? Ze heult met de vijand!' Amber grinnikte even. 'Nou, ieder z'n mening, hè. Maar Lucy is een aparte, maar dat wisten we allang.' Ze keek even in haar ketel. 'Het ziet er al beter uit dan alle toverdranken bij elkaar die ik ooit heb gemaakt,' zei ze grijnzend tegen Shirie.
|
|