|
Post by LAURA ?! on Nov 21, 2007 16:14:20 GMT 2
lukas had een plekje weten te bemachtigen in de overvolle leerlingen kamer en zat nu rustig bij het brandende en knetterende haartvuur zijn huiswerk voor verweer tegen de zwarte kunsten te maken. Hij had zijn benen opgetrokken op de stoel en hij liet zijn hoofd leunen op zijn hand waarvan de elleboog op de stoelleuning leunde. Hij zuchtte even en doopte zijn veer in zijn inktpotje waarna hij op een vel perkament begon te krabbelen. Het verschil tussen een faunaat en een weerewolf weerwolf: Faunaten kunnen er voor kiezen om te veranderen in een beest dier. Maar weerwolven hebben geen keuze. Lukas mompelde; hij wist dit al lang maar toch werd er een perkament vol verwacht over het verschil tussen faunaten en weerwolven. Hij wou net verder schrijven toen hij gestoord werd. Een kleine eerstejaars had zijn intpotje per ongeluk op de grond laten vallen door onrustig te doen met zijn gewaad. Lukas zuchtte. ''KIJK EENS UIT!'' zei hij nijdig en haalde zijn eigen toverstok tevoorschijn. ''reparo'' mompelde hij en wees naar het intpotje die weer in elkaar vloog en de inkt die er weer vlekkeloos en goed in zat stond weer op het tafeltje.
|
|
|
Post by greenlightning on Nov 21, 2007 17:17:07 GMT 2
'Dat is wel heel simpel uitgelegd,'lachte Devon, tewijl hij achter Lukas ging staan en op de rugleuning van de bank leunde. 'Als je zoiets schrijft kom je er nog neit eens met een vijf vanaf. Wat dacht je van: 'Een faunaat is een door een tovernaar of heks gekozen deirenvrom, waar veel training en een hoog tovekunst niveua voor nodig is. Een weerwolf veranderd wanneer hij als mens in aanraking is geweest met een weerwolf en die hem gebeten heeft. Vanaf dat moment is er een maandelijkse tranforatie tijdens de volle maan. In tegenstelling tot de faunaat kan een weerwolf niet bepalen wanneer hij zijn wolf vorm aanneemt of terug veranderd in zijn oorspronkelijke vorm. Een tweede verschil... Schrijf je wel mee?' Devon grijnsde breed.
|
|
|
Post by Krista - on Nov 21, 2007 17:19:25 GMT 2
"Klinkt goed hoor" zei Meija en trok een bewonderend gezicht "Als ik leraar zou zijn geweest, wat ik niet ben maar ach.. Ik zou je wel een 10 geven". Ze grijnsde en bond haar haar in een staart.
|
|
|
Post by greenlightning on Nov 21, 2007 17:21:40 GMT 2
devon draaide zich lachend om naar Meija. 'Ach, dat krijg je als je beste vriendin een weerwolf is. Bovendien, ik heb dat werkstuk ook al eens meoten maken. Praat een hoop onzin, zorg dat er wat waarheid in zit en het komt wel goed.' Hij liet even zijn blik keurend over Meija gaan en besloot dat eht hem wel erg beviel.
|
|
|
Post by Krista - on Nov 21, 2007 17:24:46 GMT 2
Meija grinnikte "Kan je ook wel een werkstuk voor mij maken he?" zei ze grappend en ging op de bank zitten en strekte haar benen even. "Dan hoef ik weer minder te doen, en aangezien jij er zo goed in bent"
|
|
|
Post by greenlightning on Nov 21, 2007 17:36:44 GMT 2
Devon kee haar uitdagend glimlachend aan. 'Wat krijg ik daarvoor terug? Ik doe niks voor neits. Behalve voor vrienden dan, en Lukas en ik zijn maatjes.'Hij aaide Lukas, die drie jaar jonger was, over zijn hoofd. 'Maar jou ken ik niet. Ik weet neit eens je naam! VErtel,hoe ga jij me overhalen voor jou een werkstuk te maken?'
|
|
|
Post by LAURA ?! on Nov 21, 2007 18:00:16 GMT 2
'''veel te veel werk om op te schrijven; ik hou het liever kort en simpel'' mompelde Lukas. ''Kan ik die van jou niet jatten ofzo?'' vroeg hij lachend aan Devon. Hij zette zijn veer even in zijn intkpotje en zuchtte. ''blijf van mn hoofd af'' zei hij snibbig toen Devon hem over zijn hoofd aaide. ''nou heb ik jeuk'' grinnikte hij mat.
|
|
|
Post by Krista - on Nov 21, 2007 18:08:23 GMT 2
"Meija Mënzil" verduidelijkte Meija en grijnsde "En dan geef ik je wel.. geld ofzo, of ik maak chantage foto's" ging ze verder.
|
|
|
Post by greenlightning on Nov 21, 2007 18:41:19 GMT 2
devon lachte alleen maar. 'Je kan geen chatage foto's maken, want het ergste zouden naaktfoto's zin en daar vraag ik zelf geld voor.'Hij knipoogde en lachte. 'Je kan een keertje met me uit gaan. Dan maak ik dat werkstuk voor je wel.' Toen draaide hij zich om naar Lukas en woeldde nogmaals door zijn haar. 'Helaas, je gaat het maar opscrijven, luilak. Ik wil het voor je dictreren en je goed cijfer bezorgen, maar je gaat er wel wat voor doen.'
|
|
|
Post by Krista - on Nov 21, 2007 21:21:08 GMT 2
"Pardon?" zei Meija en grijnsde naar Devon "Weet je het zeker, het is een werkstuk voor toverdranken, over het gebruik van de bezoar" -dit woord sprak ze duidelijk articulerend uit- 'en het nut daarvan"
|
|