|
Post by melien on Jun 16, 2007 11:18:04 GMT 2
"Waar zouden ze zonder de ravenklauwers toch zijn?" zei Sara met een gjns. Ze kreeg steeds meer zin om de moord op te lossen. "Waar zullen we beginnen?" vroeg ze aan de anderen.
|
|
|
Post by admin. on Jun 16, 2007 14:15:38 GMT 2
"Dat is een goede. We moeten denken als de dader. Oké, Rebecca - waar zou jij heen gaan als je de dader was? Sara, waar zou jij je wapens laten als je de dader was? Meija, zou jij de waarheid op een briefje zetten, en die bij Anderling onder de deur schuiven?" opperde Chantal.
|
|
|
Post by melien on Jun 16, 2007 14:18:16 GMT 2
Waar zou ik de wapens laten? Sara dacht diep na. Uiteinelijk nam ze toch een besluit. "Ik zou ze of bij me houden, of daar verstoppen waar bijna nooit iemand komt, oftewel het verboden bos. Maarja, dat ben ik..." zei ze toen.
|
|
|
Post by Madjic on Jun 16, 2007 14:39:18 GMT 2
"Of die kamer..." Zei Roc en dacht even na. "Hoe heet dat vervloekte ding nou? Ik kom er nauwelijk nooit. Hij is er alleen als je hem heel hard nodig hebt." Het lag op het puntje van zijn tong. De kamer van.....
|
|
|
Post by admin. on Jun 16, 2007 14:43:19 GMT 2
"Hoge nood! De Kamer van hoge nood! Maar hoe zou hij - of zij, want mischien verteld 'ie leugens - die kamer kennen? Hij is uiterst geheim" zei Chantal. Ze legde haar hand op tafel en zuchtte; dit zou moeilijker worden dan het leek.
|
|
|
Post by Madjic on Jun 16, 2007 14:49:03 GMT 2
"Omdat er veels te veel gepraat word op deze school. Ik ben er nooit geweest, maar heb er over horen praten. Ik weet niet eens waar het is. Maar misschien vond de moordenaar dat het een mooie plek was om je spullen neer te leggen en is hij het verder gaan onderzoeken." Roc keek Chantal hoopvol aan. Zijn idee kon volslagen nonsens lijken in hun oren.
|
|
|
Post by melien on Jun 16, 2007 15:02:45 GMT 2
"Ik ben er wel een keer geweest. Meer door toeval dan iets anders. Maar misschien kom ik wel nog een keer in." zei Sara. Ze kreeg nu de smaak van detective spelen aardig te pakken.
|
|
|
Post by Krista - on Jun 16, 2007 15:59:40 GMT 2
"Het is inderdaad vrij onlogisch dat diegene het briefje onder Anderlings deur schoof. Dus ik heb drie verklaringen" ze keek de anderen even aan en schraapte haar keel "een: het is een debiele grap van een of ander iemand die hier komisch om wilt zijn. Ik ken er zo al twee.... Of het is een dwaalspoor, of het is waar. Maar dat laatste geloof ik dus niet"
|
|
|
Post by » Aline. on Jun 17, 2007 14:15:09 GMT 2
Rebecca dacht na. Tja... Waar zou ik heen gaan als ik de dader was? Tenslotte zei ze: 'Als ik de dader was zou ik gewoon door blijven gaan alsof er niets aan de hand is, dus niet ergens verstoppen ofzo, niets doen om aandacht te trekken.' Ze keek de anderen even aan. Er waren te veel opties voor de betekenis van het briefje, vond Rebecca.
|
|
|
Post by admin. on Jun 17, 2007 14:42:43 GMT 2
"Dit word nog moeilijk ook" verzuchtte Chantal. "Echt. Zo'n moord zit ingewikkeld in elkaar! Ik weet echt niet meer hoe we nu verder moeten. Nogiemand een idee?"
|
|