|
Post by Merel on Jun 4, 2007 16:45:09 GMT 2
(en school is ineens verdwenen wou je zeggen xD ) "Ja, toen waren we nog erg jong." Zei ze grijnzend. Ze bladerde verder. Hier en daar bleef ze even iets langer kijken. Nog foto's van haar en Leyla.. Van haar met Tristan en het zusje van Tristan. Nog vele andere. Uiteinderlijk kwam ze bij een foto van Elvira en haarzelf. "Kijkeens! deze is leuk van ons beide!" zei ze en hield de foto voor haar neus.
|
|
|
Post by melien on Jun 4, 2007 16:50:53 GMT 2
(je bent tussendoor vaak genoeg online geweest hoor ) Elvira keek mee over de schouder van Mariel. De foto die Mariel onder haar neus hield pakte ze aan. "Die is inderdaad leuk." zei Elvira. Ondertussen zat ze na te denken waar ze die babyfoto van zou moeten kennen. Ze gaf de foto weer terug. Daarna pakte ze de zwart-witte babyfoto en stopte die in de binnenzak van haar gewaad.
|
|
|
Post by Merel on Jun 4, 2007 16:53:14 GMT 2
( ik speel in zoveel topics mee -.- je kon het ook gewoon zeggu)
Mariël lachte. "En wat wou je met die foto gaan doen?" vroeg ze duidend op de foto die ze in haar zak stak. Ze blaaderde verder. Foto's van familie, Vrienden, School enzo... Er zaten de meest gekke tussen. "En nog iets leuks gevonden?" Vroeg ze na een tijdje.
|
|
|
Post by melien on Jun 4, 2007 16:58:15 GMT 2
(ik heb het tig keer gevraagd hoor)
Elvira glimlachte. "Ik weet het nog niet." antwoordde ze op Mariel's eerste vraag. Ze pakte nu haar eigen fotoboek op schoot en bladerde l;angzaam verder. Toen Mariel ineens vroeg: "En nog iets leuks gevonden?". keek ze op. Ze wist niet zeker of Mariel nu op haar fotoboek of dat van zichzelf doelde. Ze zei dus even niets.
|
|
|
Post by Merel on Jun 4, 2007 17:18:00 GMT 2
(niet gemerkt of ik had wel eens geantwoord ) "Ik bedoel.. Heb je al een leuke foto gevonden? Daarvoor zijn we hier immers." zei ze grijnzend. Ze blaaderde nog even verder. Na een tijdje zei ze; "Zal ik wat gaan halen? Drinken ofzow?" Ze had eigenlijk wel dorst.
|
|
|
Post by melien on Jun 4, 2007 20:45:01 GMT 2
"Ik heb nog geen enkele foto gevonden..". Ze hoopte maar dat Mariel snapte wat voor foto ze bedoelde. Ze wilde net op Mariel's tweede vraag antwoorden toen ze een bladzijde omsloeg. Ze stokte toen ze een foto zag. Ze keek even wat er bij stond en zag dat het een babyfoto van haar moeder was. Haar moeder had haar natuurlijk ook een paar foto's in het fotoboek geplakt. Ze keek nog eens goed. Daarna pakte ze de foto die ze in haar hutkoffer had gehaald uit haar gewaad. Ze keek ernaar en vergeleek het met haar moeders foto. Tegen Mariel zei ze afwezig: "Ja ik heb eigenlijk ook best wel dorst. Zullen we zo even samen naar de keuken lopen?". Haar blik liet de twee babyfoto's niet meer los. Het was niet hetzelfde kindje, maar je zag duidelijk overeenkomsten.
|
|
|
Post by Merel on Jun 4, 2007 21:04:02 GMT 2
"Ja is goed." Zei ze opgelucht. Ze had best dorst gekregen. Ze keek naar Elvira. "Wat heb je gevonden?"Vroeg ze nieuwsgierig. Ze ging naast haar zitten en keek naar de foto's. Ze kon ze niet duidelijk plaatsen, maar er waren overeenkomtsen. Alsof ze familie waren... (zullen we doen dat we nu weer terug zijn? ofniet? )
|
|
|
Post by melien on Jun 5, 2007 11:46:22 GMT 2
(is goed)
Elvira kwam de slaapzaal weer inlopen met een beker drinken en een plakje cake in haar handen. Ze zette het bordje en de beker neer op haar nachtkastje en keek weer naar de foto. Tegen Mariel zei ze: "Ik vind het vreemd. Het is duidelijk iemand die familie is van mijn moeder, maar zij was 20 toen deze foto gemaakt werd." ze wees naar de foto die ze in haar hutkoffer had gevonden. "Ze heeft er voor de rest echter niets over gezegd. Ik vind het maar raar." voegde ze er nog aan toe.
|
|
|
Post by Merel on Jun 5, 2007 13:56:29 GMT 2
(keek? Of bedoel je Cake? ) Mariël liep achter Elvira naar binnen. Ze had nu een klein tasje bij zich vol met lollies. Ze was immidels zo'n beetje vaste klant daar. Ook had ze een beker drinken mee. Ze ging op Elvira's bed zitten. "Het is ook raar... En volgens mij is het ook Familie.." Zei ze. Ze bekeek het nog eens aandachtig. Spider, De kat van Tristan kwam bij haar zitten. Hij had een briefje bij zich met daarin de boodschap dat hij graag ook wat lollies zou willen. Ineens kreeg ze even een idee. Ze bond een stuk of 5 lollies aan Spider in een zakje. "Breng ze maar naar Tristan." Zei ze tegen hem en aaide Spider nogmaals voordat hij weg ging. Daarna liep ze naar Schaduwvacht toe. Ook bond ze hier 3 lollies aanvast. "Deze mag je naar Miquel brengen. Hij weet vast wel van wie ze zijn." Zei ze grinnikent. Toen ging ze weer op het bed zitten.
|
|
|
Post by melien on Jun 5, 2007 16:48:41 GMT 2
(ja bedoelde ik... ik zat niet op te letten XD tis trouwens al veranderd ) "Familie? Zeker wel. Maar waar vandaan? Dat zou ik toch moeten weten??" zei Elvira tegen Mariel. Toen Mariel met de lollies en de katten in de weer ging keek Elvira verbaasd op. "Waar gaat dat nou over? Heb ik iets gemist soms?" vroeg Elvira. Op dat moment tikte iets tegen het raam. Ze keek op en zag de uil van haar moeder. Misschien was dat het antwoord op haar brief. Ze stond op en deed het raam open. Er waaide een fris briesje naar binnen en ze genoot er even van. Ze liet de uil binnen en sloot het raam. Dotje (de uil) ging op haar hand zitten en keek haar aan met haar gele ogen. Elvira liep naar haar bed en ging zitten. Meteen hupte dotje van Elvira's arm op het bed en stak haar poot uit. Het was een klein stukje opgerold perkament. Blijkbaar had haar moeder niet zo bijster veel tijd gehad om te antwoorden. Ze haalde het eraf en opende het. Ze begon te lezen. Dotje zat haar gewoon aan te kijken en te wachten totdat ze weer werd uitgelaten. Ze zou de nacht op Zweinstein door brengen eer ze terug vloog. Elvira's ogen vlogen langs de regels. Nadat ze alles had gelezen liet ze langzaam haar hand zakken en keek alleen nog maar verbaasd.
|
|