|
Post by robin on Apr 9, 2008 18:20:37 GMT 2
Je kon de wind langzaam horen waaien, takjes kraakte en de zon stond hoog aan de heldere blauwe lucht. een heerlijk, weer voor het meer dacht Ryou, die over een klein zandpad zijn weg richting het meer zocht.
Al snel bleek hij de goede weg te vinden en kwam hij uit bij een prachtig meer, haar heldere water kwam langzaam tegen de kant aan een gaf een ruisend, rust gevend gevoel. Ryou, haalde nogmaals diep adem en snoof de zon streelde zijn gezicht, en even sloot hij zijn ogen om van de omgeving te genieten.
Na een paar enkele seconden van rust, zocht hij een plek om te gaan zitten. Aan de rand van het water, hier ging hij zitten en richte hij zijn blik op het water dat steeds tegen de kant aankwam.
|
|
|
Post by CherryOnTop on Apr 9, 2008 18:25:37 GMT 2
Een klein stukje verderop leunde ze tegen een boom, rustig en helemaal genietend ervan dat ze kon zien wat ze nu zag. Eerst ging ze alleen af op de geluiden, omdat ze dat gewend was toen ze blind was, tot er iets gebeurde waardoor ze weer kon zien. Een wonder voor haar maar het grootste probleem was geweest om haar vrienden te zien omdat ze deze niet kende van gezicht.
In haar handen had ze een gitaar, terwijl haar sluike bruine haren die verguld waren met honingblonde highlights haar gezicht voor de helft bedekte. Ze sloot haar ogen en richtte haar gezicht richting het meer voordat ze met gesloten ogen begon te spelen. Al deed ze het niet vaak meer, het gezeldschap dat een stukje verderop zat had ze nog niet opgemerkt.
|
|
|
Post by robin on Apr 9, 2008 18:33:54 GMT 2
Ryou had even met zijn benen heen en weer gewiebelt, spelend als een klein kind terwijl hij wat onderuitgezakt naar het water keek. Steeds opnieuw bedacht hij stukjes tekst, voor een verhaal waar hij nog niet eens aan begonnen was. of misschien-,
Zachte, maar duidelijke klanken van een gitaar vulde zijn gedachte even, hij luisterde een paar minuten aandachtig, waarna hij zich pas bedacht dat er nog iemand in de buurt was.
''Waar had je dan gedacht dat, dat geluid vandaan kwam idioot'' sprak hij zichzelf binnenmonds tegen. Hij draaide zich half om richting het geluid om te kijken wie er aan het spelen was. kya, een meisje. Sprong hem naar binnen, al had hij nog geen duidelijkbeeld behalve haar bruine haren.
|
|
|
Post by CherryOnTop on Apr 9, 2008 18:47:28 GMT 2
Uiteindelijk verlegde ze haar hand op de snaren en speelde verder tot haar hand kort van de snaren af ging waarbij ze haar haren achter haar oor schoof. Uiteindelijk speelde ze de laatste klanken en opende ze haar ogen weer om de gitaar zorgvuldig naast zich neer te leggen.
Nu keek ze rustig rond, haar blik gleed eerst over het meer, langs een aantal oude eiken totdat ze de jongen in haar vizier kreeg. Ze glimlachtte vriendelijk naar hem Idioot..kijk eerst rond voordat je gaat spelen beet ze zichzelf toe.
|
|
|
Post by robin on Apr 9, 2008 18:58:06 GMT 2
Ryou keek haar even aan, en glimlachte daarna terug naar haar. Van deze afstand was het hem al snel opgevallen dat ze er niet slecht uitzag. Hij tilde zijn lichaam op uit het gras, en hielt zijn hand even door zijn haren heen, terwijl hij het meisje weer even aankeek.
''dus je speelt óók gitaar?'' vroeg hij toen hij haar kant op liep, hij richte een blik op haar gitaar, en van haar gitaar weer op het meisje. Nu hij wat dichterbij stond kon hij haar gezicht wat beter zien.
|
|
|
Post by CherryOnTop on Apr 9, 2008 19:10:07 GMT 2
"Ja, jij ook?" Shinami glimlachtte eventjes weer en keek van haar gitaar naar de jongen. Hij zag er zeker niet slecht uit vondt ze. "Mijn naam is Shinami" stelde ze zich voor, zodat de jongen dat niet hoefde te vragen.
Ze stond op om wat blaadjes van haar kleding af te halen. In plaats van dat ze een minirokje aan had waar je sommige meiden mee zag lopen had ze een goede welgevormde spijkerbroek aan met een simpel truitje.
|
|
|
Post by robin on Apr 9, 2008 19:53:14 GMT 2
Ryou bestudeerde haar, en glimlachte even ''ja, zo af en toe-,'' hij bleef met zijn ogen op haar gericht, en volgde de bewegingen die ze maakte ''Ik ben Ryou'' zij hij tenslotte.
''Leuk je te ontmoeten, kom je hier regelmatig?'' vervolgde hij zijn zin. Hij keek even van haar weg en richting het meer. ''Prachtig uitzicht'' zij hij iets zachter, al snel draaide hij zich weer naar Shinami, die de blaadjes van haar kleren af veegde.
|
|
|
Post by CherryOnTop on Apr 10, 2008 14:34:31 GMT 2
Shinami glimlachtte weer en keek naar de roze bloesemblaadjes die over het meer werden geblazen door de wind. "Als het kan, zo vaak mogenlijk, zelfs tussen lessen door of als het middernacht is"
Dus zijn naam was Ryou, wat betekende het? Aan haar gezicht te zien dacht ze na, al was het niet een groot verschil met haar gewone blik. Enkel een beetje peinzend. "Wat betekend je naam?" vroeg ze nieuwsgierig toen ze zelf niet op een antwoord kwam.
|
|
|
Post by robin on Apr 10, 2008 14:58:11 GMT 2
Ryou keek haar even aan ''eigenlijk-, nouja'' begon hij, hij keek weer even weg. ''Mijn moeder vond het een mooie naam, het betekende voor een deel draak, ze vond het altijd zo prachtig'' hij keek weer terug naar Shigami ''ons huis stond vol met draken beeldjes, maar ik heb er eigenlijk nooit echt over na gedacht of gevraagd'' Ryou glimlachte even ''Vanwaar die interessen dan?'' ''nu maak je me wel nieuwschierig, dus-, wat betekend jou naam dan?'' Hij bleef Shigami met een nieuwschierige blik aan kijken
|
|
|
Post by CherryOnTop on Apr 10, 2008 15:03:48 GMT 2
"Goeie vraag! Dat zou ik zelf ook wel willen weten" zei ze lachend. Ze had geen flauw idee wat haar naam betekende. "Ik weet het niet eens meer, ik wist het wel" Shinami glimlachtte eventjes en dacht na, misschien wist ze een deel van haar naam. "Shina betekend deugzaam, goed maar ik denk dat het mi erachter is geplaatst" besloot ze.
|
|