|
Post by melien on Jan 5, 2008 17:32:25 GMT 2
Mara barstte in lachen uit en sloeg snel haar handen voor haar mond zodat ze het niet zouden horen bij het meer. "Nou, dan heeft hij de goede uitgezocht." zei ze tussen twee lachbuien door. Joanna zelf kende ze niet, maar Sara kende haar. ze was niet zo zeer van de aandacht. Sara verdraaide haar ogen zodat alleen Joanna het kon zien. "Ik was huiswerk aan het maken voordat deze pipo hier kwam." zei ze terwijl ze naar Eric wees. Joanna ging op de kant zitten. "Wat saai.." zei ze rustig. Ze liet haar blik over de boeken gaan en keek expres niet naar Eric. Ik kán hem niet leu vinden. Dat kán gewoon niet...
|
|
|
Post by Krista - on Jan 6, 2008 12:42:33 GMT 2
Thomas wierp een verbaasde blik op Mara en grinnikte even, haar lachen was aanstotelijk. "Maar loopt je plan dan niet een beetje,.. in de soep?". Hij keek haar vragend aan. Hij wist ook niet precies wat zij en Sara van plan waren. Eric glimlachtte schaapachtig maar had geen idee wat hij moest zeggen. Hij wou heel graag wat zeggen, maar of híj zou dom klinken, of Sara en Joanna zouden hem niet snappen. Hoe kon hij daar nou tussen kiezen?
|
|
|
Post by melien on Jan 6, 2008 12:49:10 GMT 2
"Ten eerste, het was Sara's plan, en ten tweede wordt het zo nog makkelijker." zei Mara, ze had haar lach weer een beetje onder controle. Ze haalde even diep adem om de lachbui weg te krijgen. "Joanna houdt niet van aandacht. Al helemaal niet als het op jongens aankomt, en ze vertrouwd je ook niet zomaar." legde ze rustig uit. "Tenminste, dat zegt Sara. Ik ken haar niet." voegde ze er grijnzend aantoe. Joanna keek weer naar Sara. "Ik moet trouwens nog wat aan je vragen. Ik moet je mening over iets hebben." zei ze met een kleine glimlach. Sara boog zich naar Joanna toe. "Wat dan?" vroeg ze. Joanna fluisterde in haar oor. "Zijn Teddy en Eric te vertrouwen denk je?" vroeg ze zo zacht dat Eric het niet zou horen. Sara ging weer rechtop zitten. "De eerste wel de tweede niet. En daar praten we straks wel over." zei ze met een glimlach.
|
|
|
Post by Krista - on Jan 12, 2008 14:43:22 GMT 2
Eric wierp een blik op Sara en Joanna, en had spijt dat hij niet heel goede oren had, of een juiste bezwering wist om zijn oren zo gevoelig te maken dat hij kon horen waar ze het over hadden. Hij schraapte zijn keel even en strekte zijn benen uit, wierp nog een blik op Joanna en keek dan braaf weer voor zich. "Dus dan is het tóch wel weer goed?" zei Thomas zacht en glimlachtte even. Hij snapte niet echt wat Sara wou doen, maar als hij maar bij Mara was vond hij alles best.
|
|
|
Post by melien on Jan 12, 2008 14:50:21 GMT 2
Mara gaf hem een kus. "Vast wel. Wat maakt het eigenlijk ook uit?" zei Mara grinnikend. Ze keek naar Thomas en liet het drietal maar voor wat het was. Joanna ging op de kant zitten, zodat alleen haar voeten nog in het water hingen. Ze keek even naar Eric vanuit haar ooghoeken, maar ze wist niet wat ze moest zeggen. "Jemig stelletje kleuters... Kunnen jullie niet eens praten?" vroeg Sara lachend.
|
|
|
Post by Krista - on Jan 12, 2008 17:57:20 GMT 2
"Het is niet meer zo interessant he?" zei Thomas terwijl hij zijn armen om Mara heen sloeg en om zich heen keek of hij ergens, lekker romantisch, op een plek waar geen rottende blaades lagen, kon gaan liggen.
Eric keek even van Sara naar Joanna, fronsde zijn wenkbrauwen en besloot het over een totaal andere boeg te gooien. Namelijk : Joanna jaloers krijgen. Dat had tot nu toe altijd gewerkt en de gewensde vriendinnetjes opgeleverd. Hij sloeg zijn arm om Sara heen en prikte plagend in haar zij "Ik kan wel praten hoor."
|
|
|
Post by melien on Jan 12, 2008 18:12:13 GMT 2
"Jij bent veel interessanter. Maar dat weet je zelf ook wel, toch?" zei ze lachend tegen Thomas, en gaf hem nog een kus. "Het interessantste was al de hele tijd bij jou zijn." voegde ze er met een grijns aantoe. Sara week uit, ze kon niet tegen kietelen. "Ow, dus je hebt het nog niet verleerd." zei ze met een grijns. Ze had zin om zijn arm gewoon af te schudden, maar ze zou het wel even laten zitten. Joanna keek naar Eric die een arm om Sara heen sloeg en voelde meteen al een steek van jaloezie. Urgh... Hij is weer bezig. Vergeet hem gewoon. "Hoe gaat het eigenlijk met Bill Saar?" vroeg ze aan Sara.
|
|
|
Post by Krista - on Jan 12, 2008 18:59:26 GMT 2
Eric grinnikte even, wierp een blik op Joanna en grijnsde dan naar haar, en keek dan weer naar Mara "Ik kan nog heel goed praten, mijn hele taal functioneringssysteem werkt uitmuntend". Hij glimlachtte even. Thomas glimlachtte en zoende Mara ook even terug, al was het maar om eerlijk te zijn. Hij grijnsde breed. "Nou, ik ben blij dat te horen"
|
|
|
Post by melien on Jan 12, 2008 19:14:20 GMT 2
"Met mijn schat gaat het uitmuntend." beantwoordde Sara de vraag van Joanna. Ze aaide over Eric's hoofd. "Dat is erg knap van je." zei ze alsof ze het tegen een kleutertje nam. Joanna beet onopvallend op haar tong om niet t elaten zien dat ze het maar niets vond. "Knap, zo heel veel kleuters kunnen dat niet zo goed." zei ze met een geforceerde plagende grijns. Mara keek Thomas grijnzend aan. "Wat dacht je ervan dat we naar een gezelligere plek gaan?" vroeg ze.
|
|
|
Post by Krista - on Jan 12, 2008 19:28:51 GMT 2
"Is goed" zei Thomas, de opluchting klonk toch nog door in zijn stem, want hij begon zich langzamerhand te vervelen. "Waar wil je heen dan?". Hij pakte Mara's hand vast en keek haar glimlachend aan. Eric grinnikte even en stak zijn tong uit naar Joanna, en keek dan weer naar Sara. Sara was bezet, dat wist hij, maar hij dacht dat hij Sara nodig had om Joanna te krijgen. En dat moest dan maar zo.
|
|