|
Post by » Aline. on May 28, 2007 13:40:37 GMT 2
Charlotte's hersenen werkten op topsnelheid. 'Florian, ik moet hulp halen. Blijf hier,' zei ze tegen hem. Alsof hij weg kón. Ze sprong overeind, met grote tegenzin rende ze bij Florian vandaan, vurig hopend dat de Zwadderaars hem intussen niets zouden doen. Wat konden ze nog meer doen? vroeg ze zich af. Ze zouden het wel uit hun hoofd laten om een van de onvergeeflijke vloeken te gebruiken, na de rechtzaak van Ryanne. Ze keek om zich heen of ze al iemand zag die ze naar de ziekenzaal kon sturen om Madame Plijster te halen, zodat zij weer terug kon naar Florian.
|
|
|
Post by Krista - on May 28, 2007 14:06:52 GMT 2
Florian keek hoe Charlotte wegrende en probeerde nog een keer overeind te komen, maar hij had enorme spierpijn en het gevoel alsof al zijn ledematen sliepen.
Meija had op het bordes gezeten, maar staarde verbaasd naar Charlotte die aan kwam stormen en stond op "Tisser?" vroeg ze verbaasd.
|
|
|
Post by » Aline. on May 28, 2007 14:11:22 GMT 2
'Meija, goddank!' riep Charlotte. Ze kende Meija weliswaar niet goed, maar ze kon ieders hulp nu wel gebruiken, behalve die van Zwadderaars. 'Meija, asjeblieft, ga naar de ziekenzaal en haal Plijster, of Anderling, of wie dan ook! Stuur haar naar de zandpaden!' Dat laatste zei ze er nog snel achteraan, toen ze zich bedacht dat Meija helemaal niet wist waar ze heen moest. Snel, Meija, zei ze in gedachten nog, maar ze dacht dat Meija dat aan Charlotte's haast wel had gemerkt. Ondertussen liep, of rende, Charlotte alweer terug naar Florian. Het zat haar niet lekker dat ze hem alleen had moeten laten bij die Zwadderaars.
|
|
|
Post by Krista - on May 28, 2007 14:13:26 GMT 2
"Wacht!" zei Meija terwijl ze Charlotte bij haar schouder vastpakte "Wat is er dan? wat is er gebeurd? ". Ongerust staarde ze het meisje aan.
"Wat een zonde" zei Elin terwijl ze op haar gemak naar Florian toewandeld. "Zo'n leuke knul, en dan gebeurt er dit he?"
|
|
|
Post by » Aline. on May 28, 2007 14:16:48 GMT 2
Charlotte voelde dat ze tegengehouden werd door Meija. 'Het is Florian - hij is vervloekt, binnen een uur moet hij geholpen worden!' zei ze snel. Ze vond eigenlijk dat ze nu wel genoeg informatie gegeven had, en liet Meija weer achter. Ze remde een beetje af toen ze in de verte Florian en de Zwadderaars weer zag. Ze merkte Elin op, die er zonet nog niet was. Dat kan er ook nog wel weer bij... dacht ze. Ze ergerde zich dood aan al die Zwadderaars die hier gewoon een beetje stonden te kijken. 'Wat staan jullie hier nou te kijken?' schreeuwde ze. 'En geef me die toverstok terug, verdomme!' Dit laatste was naar Rachanna gericht.
|
|
|
Post by Krista - on May 28, 2007 14:19:12 GMT 2
Elin keek vaag om naar Rachanna en haalde haar schouders op "Weet je schat, ik heb hier helemaal niets mee te maken" zei ze dan "En tja.. ik ben gewoon, zoals men dat noemt, een ramptoerist".
Meija draaide zich om en rende haastig naar binnen, waarbij ze tegen een potige 7e jaars van Griffoendor opbotste. Florian mocht dan wel iemand zijn waar ze echt een hekel aan had, toch was het ook haar broer.
|
|
|
Post by » Aline. on May 28, 2007 14:24:34 GMT 2
Charlotte balde haar handen tot vuisten en moest in haar gedachten tot tien tellen om Elin niet meteen in de haren te vliegen. Haar woede bedaarde lichtelijk en ze ontspande haar spieren. Ze keek Elin nog even woedend aan, maar richtte daarna haar aandacht weer op Florian. Ze knielde bij hem neer en vertelde hem: 'Florian, Meija gaat hulp halen.'
|
|
|
Post by Krista - on May 28, 2007 14:28:15 GMT 2
"Fijn" zei Florian vermoeid en kneep zijn ogen even kort dicht, en kreunde daarna even zacht.
Elin keek even naar Charlotte en haalde dan haar schouders op "Ik hoop dat je op tijd bent' zei ze vals. "We willen niet dat er dóden gaan vallen toch? of moeten er meer mensen naar Azkaban vertrekken"
|
|
|
Post by » Aline. on May 28, 2007 14:30:45 GMT 2
'Ach, hou toch je bek, stom kind!' schreeuwde Charlotte plotseling naar Elin. Ze stak haar middelvinger naar haar op en wendde daarna haar hoofd af. Ze wist zeker dat ze zich niet kon inhouden om haar aan te vallen als ze nog langer naar dat hoofd moest kijken. In plaats van naar Elin keek ze naar Florian. Ze wenste dat ze iets kon doen om hem te helpen. Maar ze had niet eens haar toverstok meer. Als Meija nou maar snel kwam....
|
|
|
Post by greenlightning on May 28, 2007 14:44:27 GMT 2
Shirie sprong achter de bomen vandaan en rende op Florian af. Ze keek hem in de ogen en voelde aan zijn armen. Zijn hele lijf leek blauw te worden van de onderhuidse bleodingen. Ze keek naar Charlotte. 'Ik weet wel eits heirtegen, kan je misschien eits voor me doen?' Ze wierp een vernietigende blik op de zwaderaars, pakte haar toverstok, trok Florian zijn shirt uit -was in andere volgorde beter geweest, dacht Shirie- en duwde de punt van haar stok hard tegen zijn vel. 'Demistir nuomi Futor.' Ze sprak de woorden zacht. Ze bedankte in gedachten Natasha, haar ebste vriendin, die altijd al talent voor helen ahd gehad en haar deze en vele andere spreuken ahd geleerd.
Draconic liep richting Florian en de anderen, zijn toverstok op hen gericht. Hij was kwader dan hij in lange tijd was geweest. Niemand kwam aan zijn vriendin!
|
|