|
Post by Merel on May 31, 2007 11:29:16 GMT 2
Mariël liep naar het meer toe. Ze keek over het wateroppervlak. Het zag er mooi uit, op deze zonnige dag. Ze ging liggen en gebruikte haar tas als kussen. Ze Wachte op Leyla. Ze had hier afgesproken. Het was wel even geleden dat ze echt iets samen hadden gedaan. Ze keek om zich heen. Her en der liepen leerlingen samen wat te klieren. Sommige zwommen zelf. Ze rilde. Dat leek haar nou net iets te koud. Ze sloot haar ogen en dommelde langzaam weg. Gelukkig was het weekend. Dat had ze echt even nodig.
|
|
|
Post by leyla on May 31, 2007 11:38:18 GMT 2
Leyla kwam aangerend. Veel te laat, zoals ze wel vaker was. Ze zag Mariël al liggen. Ze rende op haar vriendin af. "Hey Mariël!" Riep ze. Dichterbij gekomen zag ze dat Mariël lag te slapen. Logisch. Zelf was ze ook wel moe. Leyla toverde een klein keteltje en dompelde deze in het water. Ze kieperde deze boven Mariëls gezicht om. Ze moest lachen. Haar eigen schuld, moest ze maar niet gaan slapen als ze met haar had afgesproken! Ze ging naast Mariël in het gras zitten en wachte vol spanning af.
|
|
|
Post by Merel on May 31, 2007 11:43:27 GMT 2
Mariël Schrok wakker toen ze nat werd gegooid. Haar haar kleurde bruin/zwart van de schrik. (betroverd door elvira en veranderd bij mijn gevoelens) Daarna keek ze opzij. "Leyla! Je mag me voortaan wel op een vrienderlijke manier wakker maken gek! Ik lag net zo lekker te dromen!" Toen ze dit zei werd haar haar even rood, en daarna Oranje. Ze had inderdaad een leuke droom gehad, daarna had ze lol gehad. Ze ging weer liggen en hoopte dat haar gewaad weer droog werd door de zon. Ze grijnsde. "Hoe is het ermee meid?"
|
|
|
Post by leyla on May 31, 2007 11:52:00 GMT 2
Leyla barste in lachen uit toen ze de reactie van Mariël hoorde. "Oké." Zei ze met een glimlach op haar gezicht. "De volgende keer zal ik je wakker schudden. Is dat beter?" Ze viel achterover met haar rug in het gras. "Waar droomde je over?" Vroeg ze nieuwsgierig. "Zo te zien aan je haar over een jongen op wie je verliefd bent." Zei ze lachend. "Trouwens, met mij gaat het prima. En met jou? Verliefd zo te zien?" Vroeg ze.
|
|
|
Post by Merel on May 31, 2007 11:55:30 GMT 2
Mariël keek haar vriendin aan. Ze had moeten weten dat ze er achter kwam. Haar haar werd nu echt vuurrood. "Ja ik ben verliefd denk ik." Zei ze en grinnikte. "Verder gaat het heel goed met mij. Heb je nog iets spannends beleefd?" Vroeg ze maar om even neit te hoeven vertellen wie het was. Ze moest aan Elvira denken. Die was immers op Tristan. Ze keek weer naar Leyla. "Ben jij ook verliefd?" Vroeg ze toen.
|
|
|
Post by leyla on May 31, 2007 12:04:39 GMT 2
Ze keek naar Mariël. Ze wist het wel, maar of haar vriendin het haar wou vertellen was de vraag. "Ik heb niet echt iets spannends beleefd. Jij wel?" Vroeg ze. Ze zag dat haar vriendin aan iets dacht en vroeg:"Waar denk je aan? Of mag ik het niet weten?" "Of ik verliefd ben? Nee, wel jammer, want het lijkt me wel leuk om verliefd te zijn. Maar ik heb nog geen leuke jongen ontmoet. Maar op wie ben jij? Als ik het vragen mag? Ik zweer dat ik het niet zal doorvertellen, en als ik het wel doe dan mag je me vervloeken. Oké?" Ze hoopte dat Mariël haar zou vertrouwen. Als ze dat deed kon ze haar misschien helpen met iets.
|
|
|
Post by Merel on May 31, 2007 12:12:02 GMT 2
"Um... Ik weet niet.. Het is al wel even geleden.. Ach dat vertel ik later wel.." zei ze met een grijns. "Misschien kan ik wel een leuke jongen voor je vinden. " Zei ze en haar grijns werd nog breeder. "Ik denk wel dat je het mag weten, Zolang je het echt niet doorverteld." Haar haar werd nog roder. "Ik denk, Florian." zei ze zacht zodat alleen Leyla het kon horen.
|
|
|
Post by leyla on May 31, 2007 16:57:15 GMT 2
"Ja....misschien, maar hij moet wel echt leuk en lief zijn!" En ze zei er met een knipoog achteraan; "Je kent mijn smaak wel dus...dat moet geen probleem zijn." Ze dacht aan Florian. Hij is wel een leuke jongen ja. Maar niets voor Leyla. "Florian is wel leuk ja. Maar als niemand het mag weten dan zal ik je haar toch maar weer gewoon maken!" Zei ze met een klein lachje. "Maar vertel is, waar dacht je net aan?" Vroeg ze opgewonden.
|
|
|
Post by Merel on May 31, 2007 17:16:31 GMT 2
Mariël moest lachen om de reactie van haar vriendin. "Ja die vind ik goed! Maar dat doe ik lekker niet!" zei ze en stak haar tong uit. "Ik vind het haar juist onweis geinig zo. Dat waar ik aan zat te denken was met Miquel. Had de grootste lol omdat ik lollies mee had genomen. EN ik ben ook nog eens met Evan een keer achter Draconic en Thomas gegaan. Dat was eigenlijk wel een soort van spannend." besloot ze haar verhaal mee te eindigen. Haar haar kleurde Oranje van de lol.
|
|
|
Post by leyla on May 31, 2007 17:25:02 GMT 2
Leyla keek een beetje raar. Was dat waar haar vriendin aan zat te denken? Aan een paar lollies en aan Draconic en Thomas? Leyla besloot om er maar niet meer naar te vragen en ging op haar zij liggen. "Maar hoe denk je een leuke jongen voor mij te vinden?" Vroeg ze om maar op een ander onderwerp over te gaan. Dit was niks voor haar, maar ze kende haar vriendin wel langer dan vandaag. Als zij iets niet wou zeggen kon niemand het uit haar krijgen. Alleen op dat moment kon dat niet, maar ze zal er nog wel eens op terug komen.
|
|