|
Post by Merel on May 6, 2007 17:10:31 GMT 2
"Nou lekker is dat, Alsnog doorweekt."Zei ze naardat ze naar binnen waren gerend. Ze Keek in het rond. Zo'n beetje naast zich zag ze nog een lege tafel. Ze ging zitten. "Vanochtend leek het weer nog wel zo mooi!" Zei ze tegen Charlotte. Ondertussen begon ze haar haar uit te wringen. Er kwam een plasje op de grond te liggen.
|
|
|
Post by » Aline. on May 6, 2007 17:17:20 GMT 2
'Pff, ja... Het lijkt alsof het altijd slecht weer is als we in Zweinsveld zijn,' mopperde Charlotte, terwijl ze haar gezicht afdroogde door er met een servetje, dat op het tafeltje lag, overheen te vegen.
Madame Rosmerta kwam hun bestelling opnemen. 'Voor mij een Boterbier,' zei Charlotte. Ze keek Mariël aan. 'Jij ook?'
|
|
|
Post by Merel on May 6, 2007 17:20:15 GMT 2
"Ja graag. " Zei ze. Madame Rosmerta liep weg en even later stonden er 2 grote glazen Boterbier voor hun neus. "Ah, Net waar ik zin in had." En Ze dronk wat. "Nog wat leuks gedaan vandaag?" Vroeg ze aan Charlotte. Ze volgde Charlottes voorbeeld en droogde ook haar gezicht af. Haar kleren moesten maar even wachten. Want als ze weer terug gingen naar Zweinstein werden ze toch weer nat.
|
|
|
Post by » Aline. on May 6, 2007 17:27:49 GMT 2
Charlotte nam een grote slok boterbier en zuchtte even vergenoegd. 'Heerlijk hè, die boterbier,' grijnsde ze. Ze dacht na. 'Hmm, niks bijzonders eigenlijk. Jij wel?' Ze keek Mariël aan, terwijl ze nog een slok nam. Ze zag vele leerlingen van Zweinstein de herberg binnenstromen, allemaal nat. De herberg begon al aardig vol te worden.
|
|
|
Post by Merel on May 6, 2007 18:30:15 GMT 2
"Ja echt heerlijk, net wat ik nodig had met dit weer."Zei ze. Ze keek door een klein raampje naar buiten. Het was echt heel erg hard aan het regenen. Toen ze de vraag van Charlotte hoorde dacht ze na. Ze was eigenlijk alleen wat rond wezen lopen "Niet echt." Antwoorde ze dus maar. Nu de herberg zo vol was, was er al snel geen plek meer en leerlingen gingen aan de bar staan. Ze dronk haar glas leeg. Ze keek om zich heen of ze Madame Rosmerta nog ergens zag. Ze wou er nog wel een. Het was alleen zo druk dat ze haar niet zag.
|
|
|
Post by » Aline. on May 6, 2007 18:36:32 GMT 2
Charlotte dronk het laatste bodempje boterbier op en keek beteuterd in de lege kroes. 'Nog maar eentje bestellen?' grijnsde ze naar Mariël, terwijl ze achterom keek, in een poging om Madame Rosmerta in de mensenmassa te ontdekken. Toevallig maakte die zich net los uit de mensenmassa en kwam met haar handen vol boterbier naar een tafeltje achter Charlotte en Mariël lopen. Toen ze de boterbier afgelever had en terug liep naar de bar, stak Charlotte kort haar hand op en zei tegen Madame Rosmerta: 'Nog twee boterbier, graag.' Madame Rosmerta knikte, pakte de twee lege kroezen van hun tafel en liep ermee richting de bar.
|
|
|
Post by Merel on May 6, 2007 19:04:35 GMT 2
"2 handen zijn te weinig op zulke momenten." zei ze. "Ik zie het al voor me: Madame Rosmerta met 6 paar armen." Ze schoot in de lach bij het beeld dat ze kreeg. Even later bracht ze 2 kroezen vol Boterbier. Wat nog snel was ook, met deze drukte. "Ah lekker." En nam meteen een grote slok. Ze keek weer naar buiten. Het was minder gaan regenen.
|
|
|
Post by » Aline. on May 7, 2007 17:19:28 GMT 2
'Haha, ja, inderdaad. 't Zou soms best handig zijn,' zei Charlotte, en ze glimlachte even. 'Zullen we straks, als het eindelijk opgehouden is met regenen, naar Zacharinus? Ik snak naar zoetigheid,' vroeg Charlotte aan haar vriendin. Ze nam nog een grote slok boterbier en zag Madame Rosmerta alweer met haar handen vol kroezen boterbier rondrennen.
|
|
|
Post by Merel on May 7, 2007 17:47:17 GMT 2
"Ja goed idee, Snoep is altijd goed " Zei Mariël. Ze dronk haar 2de kroes leeg. Meteen kwam Madame Rosmerta langs en haalde het op, ze was toch al onderweg. Veel leerlingen gingen weer naar buiten. Dat was waarschijnlijk een teken dat het opgehouden was met regenen. "Zullen we dan maar?" Vroeg ze, en keek Charlotte aan.
|
|
|
Post by » Aline. on May 7, 2007 17:52:24 GMT 2
'Laatste slok,' kondigde Charlotte aan, waarna ze de kroes naar haar mond bracht en het laatste bodempje opdronk. Ze zette de kroes op de tafel, schoof de stoel naar achteren en bevestigde: 'Ja, voordat onze tijd hier om is.' Charlotte vond altijd dat ze veel te kort in Zweinsveld waren. Liever bleef ze er een paar dagen, maar ze wist wel dat dat nou ook weer niet kon. Ze liep een eindje richting de deur, bleef daar staan en keek Mariël glimlachend aan.
|
|