|
Post by nouan on May 5, 2007 19:52:52 GMT 2
Seth keek het tovenaarsdorp rond. Een vakantie voorbij, nog niets veranderd. Hij zuchtte tevreden. Hij had hier toch ergens met Terry afgesproken? Ze zouden wat winkels langsgaan (ook langs de fopshop om een neusbijtend theekopje voor sneep te kopen), en daarna lekker genieten van de warmte in De Drie Bezemstelen.
Hij was helemaal in de wolken als hij aan Terry dacht, Haar ogen, haar lippen, haar haar.. En haar vorm als panter natuurlijk. Ondertussen begon het dorpje al vol te stromen met leerlingen. Vooral degenen die er voor het eerst waren schoten meteen allemaal een winkel in.
|
|
|
Post by greenlightning on May 5, 2007 20:22:26 GMT 2
Terry rende door de straten. Ze wist dat ze te laat was. Waar hadden ze nou afgesproken? Ze liep wat langzamer en keek om zich heen. Misschien was hij bij de drie bezemstelen... Ze wandelde een tijdje rond, tot ze de jongen eindelijk zag. Haar ahrt sprong op. Een grijns sprong op haar gezicht en me een blij gevoel rende ze op hem af. Totaal onverwaht vloog ze hem om de nek. Ze wist dat hij haar niet ahd zien aankomen en had lol om de verrassing en schrik op zijn gezicht. Ze liet hem los en keek hem stralend aan. Hun eerste aanraking... De vlammen sloegen bij haar uit.
|
|
|
Post by nouan on May 5, 2007 20:36:53 GMT 2
Seth schrok maar glimlachte toen. "Hoi" Zei hij rustig. "Wat wil je eerst doen? Een neusbijtend theekopje kopen om Sneep de straf betaald te zetten of naar Zacharinus?" Hij vond de aanraking van Terry wel fijn, hij liet het (of haar) gewoon ovr zich heenkomen. Gelukkig had hij best veel tovenaarsgeld mee, hij had zich in ieder geval goed voorbereid.
|
|
|
Post by greenlightning on May 5, 2007 20:41:35 GMT 2
Terry lachte. 'Dat bijtende theekopje is leuk, maar hij verdient wel wat ergers. Kom, we gaan naar dat winkeltje van de wemels. Ik hoorde dta ze ect geweldige dingen hebben!' Ze pakte zijn hand - nu ze hem eenmaal tegen zich aan had gehad wilde ze niks liever meer- en nam hem mee naar de tovertweeling topfopshop. de deur stond altijd open. Ze zinde op wraak! Sneep, Lorah en Ryanne! Misschien ook een voor Thomas. Ze grijnsde. Ja, en eentje voor Danny, want die zou wel iemand weten aan wie hij het moest geven.
|
|
|
Post by nouan on May 5, 2007 20:45:00 GMT 2
"perfect." Zei Seth grijnzend. "Mag ik trouwens het 'cadeautje' voor Sneep uitzoeken?" vroeg hij zo onschuldig mogelijk. Hij keek naar de fopshop. "Zullen we?" De winkel was leeg want de meesten begonnen bij Zacharinus, maar na minder dan een halfuur zou het er echt stampvol worden, dat wist hij zeker.
|
|
|
Post by greenlightning on May 5, 2007 20:50:11 GMT 2
Terry grijnsde. 'Je mag alles kiezen, als het maar erg is.' Ze lachte en ging hem voor naar binnen. Achter de toonbank stodnen de twee Wemels. Wat waren ze... oud! Volwassen. Ze kon neit geloven dat dit de grootse Wemels waren. Ze schudde haar hoofd. De winkel was nog wel geweldig. Alles was mooi en zag er onbetrouwbaar uit. Perfect! Ze zag mooie bloemen. Ze vertrouwde ze absoluut niet. Misschien eits voor Lorah... Wat zou het doen? Ze las het kaartje vanaf veilige afstand. 'Spuit kleerverbrandend zuur'. Terry lachte vals. Dit was perfect voor Lorah! Ze liep terug naar Seth en ging tegen hem aan staan. 'Als je een cadeautje voor een meisje zou kopen, dan zou je dat toch niet hier doen he?' Vroeg ze liefjes. Ze streek even licht over zijn hand. Hier, buiten de school, voelde ze zich veel meer op haar gemak. Ergens in haar was ze bang dat Seth dit contact neit fijn zou vinden. Langzaam leit ze hem los en ging ietsje van hem af staan. Ze keek hem vragend aan.
|
|
|
Post by nouan on May 5, 2007 21:46:06 GMT 2
"Ik zou niet durven" Zei Seth lachend. Hij keek naar een aantal artikelen en vond uiteindelijk een stuk perkament. "Ik heb al iets voor Sneep" Zei hij grijnzend. Het was een perkament waar beledegingen over de persoon die het las op kwamen te staan, uiteindelijk zouden ze weer verdwijnen. (uit de 3e film, die scene met beledegingen over Sneep xD). Hij pakte het perkament op en negeerde de teksten. Rustig liep hij naar de toonbank. "Goeie keuze" Zeiden de wemels allebij tegelijk. Seth gaf ze twee galjoenen en twee sikkels voor het ding (zoveel kostte het) en liep weer naar Terry.
|
|
|
Post by Krista - on May 5, 2007 22:26:35 GMT 2
Thomas was de fopshop ingeslopen, op zoek naar iets waarmee hij Jade kon dwarsbomen en zelfs zo erg verwonden dat ze een paar dagen op de ziekenzaal moest blijven, maar hij kreeg Terry en Seth in het oog, wat natuurlijk veel leuker was. "wel.." zei hij zacht terwijl hij even achterom keek, of zijn geliefde en mede-pester Ryanne al aanwezig was "Wat hebben we hier? Mirado en Black?" die laatste namen scheen hij met afschuw bijna uit te spugen.
|
|
|
Post by greenlightning on May 6, 2007 1:19:36 GMT 2
Terry grinnikte. 'Sneep zal nog vreemd opkijken. Kan je zelf bepalen wat er op dat perkament staat of iet? IK weet nog wel leuke benamingen voor hem. Ze staarde even bedachtzaam voor de bloemen, kocht er een bosje van (voor een galjoen en vijf sikkels) en liep rond of ze verder nog iets kon vinden. Het snoep interesseerde haar wel. Onder een bordje met 'oude selcetie' vond ze snoepjes die je ziek zouden maken. Ze wenkte Seth en liet hem een doosje zien. 'Flauwevallen in een doosje. Wat denk je? Als het werkt om onder waarzeggerij uit te komen, dan moet dit toch ook lukken?' Ze knipoogde naar hem. Ze wist inmiddels dat hij haar naar de ziekenzaal had gebracht.
|
|
|
Post by nouan on May 6, 2007 9:56:23 GMT 2
Seth negeerde Thomas, dat was altijd eht beste bij zwadderaars, desnoods gewoon weglopen alsof hij niet bestaat. Seth liep naar Terry toe en keek naar de doosjes. "Ik weet het niet van die benamingen, maar ik zal het zo wel vragen. " Hij glimlachte. "Inderdaad.." Zei hij en hij keek achterop de verpakking van het flauwvalsnoep, het was wel handig. Hij had een paar keer gebruikt om onder toverdranken uit te komen.
|
|