|
Post by Merel on May 7, 2007 17:55:33 GMT 2
Mariël liep achter Charlotte aan. "Ja, Het is inderdaad te snel voorbij!" Stemde ze mee in. Ze opende de deur, en hield hem open voor haar vriendin. "Toch was het wel lekker, zo'n drankje." Zei ze. Ze had die lekkere na smaak nog in haar mond. Gelukkig kon je die dingen ook op school krijgen.
|
|
|
Post by » Aline. on May 7, 2007 18:12:13 GMT 2
'Inderdaad! Hier schenken ze echt de lekkerste boterbier die ik ken,' zei Charlotte, naar ervaring. Ze had al op verschillende plaatsen boterbier gehad, maar nergens vond ze het zo lekker als in de Drie Bezemstelen.
Ze stapte de herberg uit en voelde dat het koud buiten was, maar het regende tenminste niet. Dat was al heel wat.
|
|
|
Post by Merel on May 7, 2007 19:37:35 GMT 2
Mariël kreeg rillingen over haar hele lijf. Hier buiten was het een stuk kouder dan binnen! Ze sloeg haar jas dicht. Ze begon richting Zacharinus te lopen. Ze had wel trek in wat snoep. Ze keek om zich heen. Het was hier aardig rustig. Maar dat kwam waarschijnlijk door de regenbui. Ik denk dat ik zoiezo wat Choco kikkers koop. Mijn voorraad begint op te raken. Zei ze tegen Charlotte. Ze was dol op Choco kikkers. Weet je al iets? Vroeg ze en keek haar aan.
|
|
|
Post by » Aline. on May 8, 2007 16:15:54 GMT 2
'Hmm, alles is zo lekker hier...' verzuchtte Charlotte. Verlekkerd keek ze rond in de winkel. Altijd weer een verassing, zo mooi als Zacharinus' Zoetwarenhuis eruit zag. De mooiste kleuren en vormpjes, en dan ook nog eetbaar in snoepvorm. 'Chocoladekikkers, dat klinkt inderdaad lekker,' zei Charlotte, terwijl ze Mariël even glimlachend aankeek. Ze liep langs een rek vol met lolly's in alle soorten en maten. 'Al ziet dit er ook heerlijk uit.'
|
|
|
Post by Merel on May 8, 2007 16:21:04 GMT 2
Mariël keek naar wat Charlotte aanwees. "Ja heerlijk! Het is gewoon té lekker allemaal!" Was haar antwoord erop. Ze keek om zich heen. Echt alles, Maar dan ook ALLÉS wat je je kon bedenken was hier wel. Waar zou ze beginnen? Ze liep naar een rek met allerlij chocolade dingen. In alle vormen, soorten en maten. Ze onderzocht alles. Uiteindelijk vond ze een Tijger, van witte chocolade, die gromde als je iets opat. "Deze in iedergeval!" Zei ze, en Glimlachend liet ze het aan Charlotte zien.
|
|
|
Post by » Aline. on May 8, 2007 17:38:03 GMT 2
'Die ziet er inderdaad lekker uit,' grijnsde Charlotte, terwijl ze nog steeds voor de lolly's stond. 'Onweerstaanbaar hè...' mompelde ze, terwijl ze een lolly pakte die van z'n leven niet in haar mond zou passen, aangezien hij ongeveer even groot was als Charlotte's hele hoofd. Alle denkbare kleuren waren te vinden op de lolly. Op een kaartje wat er bij zat stond wat de smaken waren; te veel om op te noemen. 'Deze neem ik!' zei ze enthousiast. Ze glimlachte naar Mariël, maar verwachtte dat zij dat helemaal niet kon zien omdat Charlotte's hele hoofd verstopt ging achter de lolly.
|
|
|
Post by Merel on May 8, 2007 17:52:12 GMT 2
Mariël barste in lachen uit. "Hoe wou je die op gaan eten?" Vroeg ze tussen het lachen door. Het zag er grappig uit. Zo'n grote lolly, en dan Charlotte erlangs kijkend. ;D "Momentje, Ik ziet iets lekkers! zei ze. Een beetje onnodige boodschap, maar toch... Ze liep naar de Zuurstokken. Er zat er een bij, die was gevormd in de vorm van een hele grote uil, en er waren meerdere smaken. "Deze ook nog maar!" Zei ze vrolijk. Ze moest zichzelf dwingen rustig aan te doen en niet de hele winkel leeg te kopen.
|
|
|
Post by » Aline. on May 8, 2007 17:59:58 GMT 2
Charlotte haalde haar schouders op. 'Geen idee. Maar dat maakt niet uit. Ik bedoel, deze kún je toch gewoon niet laten liggen?' Ze trok een gek gezicht naar Mariël en barste in lachen uit. 'Even kijken of ik wel genoeg sikkels bij me heb, hoor!' zei ze, terwijl ze naar haar geld graaide. Ze telde het aantal sikkels en kwam tot de veronderstelling dat ze meer dan genoeg geld had.
|
|
|
Post by Merel on May 8, 2007 18:03:10 GMT 2
Mariël barste ook in lachen uit. Ze trok ook zo'n gek gezicht! Zelf keek ze ook even. Jahoor, gelukkig had zij ook meer dan genoeg meegenomen. Ze liep naar de toonbank en rekende af. De spullen stopte ze verpakt in haar tas, voor zover dat ging. Er hingen dingen uit, maar dat hinderde haar niet. "En, al bedacht waar we nu heen gaan?" Vroeg ze en keek haar vreindin aan. Ze hoopte dat het niet weer was gaan regenen.
|
|
|
Post by » Aline. on May 8, 2007 18:17:29 GMT 2
Charlotte volgde Mariëls, voorbeeld, liep naar de toonbank en rekende de gigantische lolly af. Met moeite wist ze hem in een plastic tas te proppen. Met de tas in haar handen alsof het een trofee was liep ze grijnzend op Mariël af. 'Pff, geen idee. Wil jij nog ergens heen?' vroeg ze op haar beurt aan Mariël.
|
|