|
Post by admin. on Jun 19, 2007 16:21:11 GMT 2
Langzaam kwam Hermelien op het groepje aflopen. "Moeten jullie zo niet naar- oh!" zei ze geschrokken, toen ze zag dat Shirie huilde. "Wat is er?" vroeg ze bezorgd, maar zachtjes. Aarzelend of ze stappen dichterbij kon doen bleef ze staan, aangezien ze Shirie iet kende.
|
|
|
Post by CherryOnTop on Jun 19, 2007 17:40:22 GMT 2
"Ik heb zo ook dingen die ik geheim wil houden, maar als je het wilt vertellen mag dat gerust" zei Tom met een glimlach. Toen keek hij naar Hermelien en haalde zijn schouders op. Komen we zo mischien te weten, dacht hij toen.
|
|
|
Post by greenlightning on Jun 19, 2007 18:13:40 GMT 2
Shirie glimalchte dankbaar tegen Tom en Steve en knikte toen even. Een rilling ging door haar heen. Brownspot mauwde e gaf haar een kopje, alsof ze haar probeerde aan te moedigen. 'Ik... wil jullie er niet mee lastig vallen, maar als jullie het willen weten... Ik heb voor het eerst in mijn leven mijn vader ontmoet en ik weet neit of ik hem moet haten of van hem meot houden.' Ze sleog haar armen om zich heen en rilde opnieuw. Ze verbeet de tranen, al voelde het alsof haar keel werd dichtgesnoerd.
|
|
|
Post by Merel on Jun 19, 2007 18:31:13 GMT 2
Steve sloeg een arm om haar heen. "Je vader? " zei hij en dacht even na. "Wat zegt je hart? Denk je dat hij nog een kans verdiend? Of heeft hij die al gehad?" vroeg hij. Hij wist zogauw ook niks anders om te zeggen.
|
|
|
Post by greenlightning on Jun 19, 2007 18:34:58 GMT 2
Opeens kwamen ze. Harder dan ze kon bevechten, harder dan ze gewend was. De tranen liepen over haar wangen. Ze draaide haar hoofd af, alsof dat zou verbegren dat ze huilde. 'Nee, ik haat hem. Maar...' Ze slikte. Haar stem was even kalm als altijd. Het was neit te horen dat ze huilde. Daar was Ze in getraind. 'Ik haat hem omdat ik nu weet, hoe hij is. Ik haat hem, omdat hij een goede vder zou zijn geweest. Ik zou hem zo hard nodig hebben gehad.' Ze balde haar vuisten en rilde opnieuw. 'Als hij een eikel was geweest, dan had ik het lang neit zo erg gevonden, maar nu ik weet hoe hij is, wou ik... wens ik...' Ze kon neit maar spreken. Ze veegde de tranen weg, tevergeefs. Hoe veel ze ook weg veegde, ze kwamen even snel weer terug.
|
|
|
Post by Merel on Jun 19, 2007 18:39:29 GMT 2
"JE wenst eigenlijk dat hij meer naar je had gevraagd, Je beter zou willen kennen, gewoon, niet zomaar je in de steek had gelaten." Maakte Steve haar zin af. Hij aaide troostend over haar rug. "Weetje, Soms is huilen goed.. Tranen helpen soms echt.. Echt waar."
|
|
|
Post by greenlightning on Jun 19, 2007 18:42:27 GMT 2
Shirie schudde haar hoofd. 'Nee,'zei ze en voor het eerst klonk haar stem onzeker. 'Huilen is neit goed. Huilen is toegeven dat je gekwetst bent. Hij mag niet weten hoeveel pijn hij me heeft gedaan. Niemand mag het weten...' Ze keek hem in de ogen. 'Mensen schijnen soms te vergeten dat ik ook maar een mens ben.' Ze snikte en wendde toen haar blik weer af. Brownspot ging op haar achterpoten staan en likte zacht aan haar hand. Shirie had de kracht niet om haar kat te aaien.
|
|
|
Post by CherryOnTop on Jun 20, 2007 10:32:53 GMT 2
Stilletjes luisterde Tom naar het gesprek dat nu gaande van tussen Shirie en Steve. "Huilen is goed, je moet niet je gevoelens opkroppen, zoals mijn broer dat eerst ook deed, leer ze gewoon te uiten, niemand zal erom lachen en als ze dat wel doen, moet je ze gewoon een dreun verkopen als je denkt dat, dat helpt" zei hij toen.
|
|
|
Post by Merel on Jun 20, 2007 13:16:07 GMT 2
"Ja Dat wat .... -hij dacht even na..- Tom Zegt klopt.. Tranen helpen soms echt.. En ik denk niet dat we je uitlachen." zei Steve en aaide haar nogsteeds troostend. "En trouwens..., Je bent toch eigenlijk ook gekwetst door hem? Omdat hij geen goede vader voor je was?" voegde hij er een beetje vertwijvelend aan toe.
|
|
|
Post by admin. on Jun 20, 2007 14:37:02 GMT 2
Hermelien slikte - diezelfde situatie kende ze, al tijden. Ze zuchtte. "Mischien moet je hem vergeven. Ieder verdient een nieuwe kans - mischien had hij een reden om er niet te zijn? Mischien - ze slikte - deed hij het voor jou?"
|
|