|
Post by greenlightning on Jul 7, 2007 19:52:07 GMT 2
Miquel knikte. 'Een heel goed idee. Vertel eens, wil je goud, of zilver? Wil je emt of zonder diamantjes? Kies er eens een paar uit! Dan kijken we welke het beste staat.' Hij glimalchte stralend naar haar. Geld speelde geen rol. Waarom zou het? Hij had het, dus waarom neit uitgeven aan het meisje waar hi echt om gaf?
|
|
|
Post by Madjic on Jul 7, 2007 20:27:21 GMT 2
Carmen aarzelde even, maar keek toen naar de kettingen. "Ik hou niet zoveel van goud, dat valt zo op. Maar een klein diamantje is wel leuk." Ze keek Miquel aan en keek vervolgens weer naar de kettingen. "Ik weet het niet. Kies jij maar een!"
|
|
|
Post by greenlightning on Jul 7, 2007 22:08:33 GMT 2
Miquel knikte. Hij zocht naar een zilveren ketting. Uiteindelijk zag hij er een die hij ect mooi vond. Het was zilver, drie fijne kettinkjes die in elkaar gedraait waren. op elke plaats waar de drie draadjes elkaar raakten, zaten ze vast met een glinsterend diamantje. Aan de voorkant zaten ze nogmaals drie keer om elkaar heen gedraait, maar nu omlaag. De onderste diamantjes waren blauw, wit en weer blauw. Hij knikte en wenkte Carmen. 'Wat vind je van deze, Carmen mijn roosje?'
|
|
|
Post by Madjic on Jul 7, 2007 22:12:30 GMT 2
Carmen knipperde met haar ogen. "Hij is prachtig." Zei ze zacht en keek naar de ketting. Miquel had een goede smaak, maar ze vreeste dat deze niet echt goedkoop was.
|
|
|
Post by greenlightning on Jul 7, 2007 22:30:00 GMT 2
Miquel grijnsde. 'Okeej, deze wordt het.' De eigenaar keek hem aan, keek naar de ketting en zette toen grote ogen op. 'Heb jij dat geld?' vroeg hij argwanend. Miquel knikte rustig. 'Okeej, Carmen mijn leifje, nu meot je snel weg, je mag neit weten hoeveel eht kost.' Hij knipoogde en liep emt de ketting naar de man toe. Hij haalde uit zijn jaszak een buidel met goud. Hij sprak zacht met de man.
|
|
|
Post by Madjic on Jul 7, 2007 22:34:18 GMT 2
Carmen aarzelde en knikte toen. "Ik wacht buiten anders wel." Ze liep twijfelent naar buiten. Ze vond het niet leuk dat hij nou juist zo'n dure ketting had uitgekozen.
|
|
|
Post by greenlightning on Jul 7, 2007 22:38:57 GMT 2
Miquel telde het goud in het bundeltje na, pakte er drie goudstukken uit en gaf de rest aan de man. Die telde ze na, checkte het geld op echtheid en keek Miquel toen vragend aan. 'Waar haal je dit vandaan? Je laatste spaargeld?' Miquel schudde zijn hoofd en stroopte zijn mouw op. Op de binnenkant van zijn onderarm stond het teken van zijn familie getatoueerd. De man slikte en knikte toen. Hij pakte het kettinkje in en gaf het Miquel. Die nam eht aan, groette de man en liep weer naar buiten. 'Zo, nu heb ik eindelijk eits echt moois voor je.' Hij grijsnde breed en zoende haar.
|
|
|
Post by Madjic on Jul 7, 2007 22:40:32 GMT 2
Carmen glimlachte en zoende hem terug. Vervolgens omhelste ze hem. "Je bent gek, maar zeker ook lief." Fluisterde ze in zijn oor.
|
|
|
Post by greenlightning on Jul 7, 2007 22:42:31 GMT 2
'Je bent het waard,' fluisterde hij en omhelsde haar krachtig. 'Maak je maar geen zorgen, ik zal je nooit iets terug vragen hiervoor. Ik vind gewoon dat je jezelf meer mag tonen. dat je mag weten dat je het waard bent.'
|
|
|
Post by Madjic on Jul 7, 2007 22:45:22 GMT 2
Carmen lachte. "Ja, ikdacht al wel dat je er iets terug voor zou vragen. Maar dat was ik toch al van plan..." Ze liet Miquel los. "Maar ik sta niet graag in de spotlights om het zo maar te noemen. Liever in de schaduw van de personen voor me."
|
|