|
Post by admin. on May 4, 2007 15:34:37 GMT 2
Hagrid duwde Ryanne naar binnen. Haar gezicht, arm en been zat onder het bloed. "Heeft hippogrief beledigd" bromde Hagrid tegen madame Plijster. Madame Plijster bekeek de wonden nieuwsgierig. "Da's niet slim, hè? Hagrid zegt het elke keer weer; niemand beledigen! Maar luisteren? Ho maar... Ga zitten, stroop je mouw zodat ik je arm kan bekijken. ZIT!" kraste madame Plijster. Ryanne volgde de bevelen op e wachtte ongeduldig tot Thomas binnen kwam.
|
|
|
Post by Krista - on May 4, 2007 15:38:02 GMT 2
Thomas was na een kleine ruzie met Evan achter Hagrid aangehold en kwam de ziekenzaal binnenstrompelen. "Het was zijn schuld!" zei hij en wees met een bevend vingertje op Hagrid. "Ik heb het zelf gezien! ik was erbij madame Plijster!"
|
|
|
Post by admin. on May 4, 2007 15:45:27 GMT 2
Ryanne gaf Thomas een pijnlijke grimas, en knikte. "Inderdaad mevrouw, het was Hagrid" zei ze met een gemaakt zielige stem. Als je haar zo zou horen zou je haar geloven. "Ik ga klagen bij Sever-" "Zelfs jij moet hem Proffesor noemen zolang je op school bent" viel Plijster in. Ryanne negeerde het. "Ik ga klagen Severus, als je dta maar weet!"
|
|
|
Post by greenlightning on May 4, 2007 15:47:55 GMT 2
Terry kreunde zachtjes in het ziekenhuis bed. Het luide gepraat van Thomas maakte haar bijna wakker. Ze was nog steeds ver heen van die thee en voelde zich ziek. Langzaam kwam ze weer bij bewustzijn. Ze hoorde iets over een hippogrief en dacht dat ze weer aan het ijlen was. Er waren toch geen hippogriefen op deze school? Of wel? Terry probeerde haar ogen te openen. Helemaal open lukte haar niet, maar ze kon ze tot spleetjes open krijgen. Ze zag haar leraar Hagrid en Thomas! Nee, hij mocht haar zo niet zien!
|
|
|
Post by Krista - on May 4, 2007 15:56:26 GMT 2
"We gaan klagen bij professor Sneep!" zei Thomas beslist en deed zijn armen weer over elkaar. "Want hij heeft niet gezegd dat we hem niet mochten beledigen, dus heeft hij foute voorlichting gegeven!". Plotseling viel zijn blik op Terry, die in een van de bedden lag. Een grijns verscheen op zijn gezicht en hij glimlachtte naar Madame plijster. "Mag ik bij Ryanne blijven?" zei hij met een gemaakte glimlach "Dan mis ik wel bezweringen, maar ze heeft me nodig in deze eh.. moeilijke tijd"
|
|
|
Post by admin. on May 4, 2007 16:01:51 GMT 2
Ryanne volge Thomas' blik en begreep het. Ze zette haar zielige gezicht weer op. "Mag het? Bezweringen hebben we toch al eh.. onder de knie" zei ze, met een verdacht lage stem. Plijster gaf toe. Ze knikte, en Ryanne kon wel juichen. Hagrid liep weer weg. "Je moet wel een paar dagen met je arm in het gips, een verbandje om je knie en deze zalf op je gezicht" Ze doelde op een potje waar een moerasgroen zalfje inzat.
|
|
|
Post by Krista - on May 4, 2007 16:04:06 GMT 2
"Ik zal er wel op letten dat ze het doet!" zei Thomas beslist en plofte naast Ryanne op het bed terwijl hij door haar haar woelde. "Want ze is soms heel erg vergeetachtig". Braaf knikte hij naar Madame Plijster en glimlachtte op zijn allerliefst, en wachtte gespannen af totdat ze weg zou gaan.
|
|
|
Post by admin. on May 4, 2007 16:13:27 GMT 2
"Ik vergeetac- wat was dat woord ook al weer?" grijnsde Ryanne. Plijster liep weg en Ryanne grijnsde. "Even de wondjes wat erger maken zodat Hagrid eerder ontslagen word" Ze tikte met haar toverstok op haar arm, haar been en haar gezicht. De wonden werden groter, maar Ryanne voelde er niks van.
|
|
|
Post by Krista - on May 4, 2007 16:27:28 GMT 2
"Ziet er goed uit" zei Thomas goedkeurend en ging naast Ryanne op het bed liggen en staarde naar het bewerkte plafond.
|
|
|
Post by admin. on May 4, 2007 16:48:12 GMT 2
"Weet ik, ik heb het vaker gedaan. Zo is Anderling bijna ontslagen... Helaas is het mislukt" grijnsde Ryanne. Ze draaide zich om naar terry, wees met haar stok op haar en mompelde zachtjes een spreuk. Waarschijnlijk zou ze zo in haar macht zijn. "Leuk, die overgefelijke vloeken" fluisterde ze, bijna onhoorbaar.[eten]
|
|